lovechivas

Alla inlägg under januari 2012

Av Linnéa - 31 januari 2012 19:57

idag har det varit djurvård på shemat och det var kul. vi skrev massa fakta om marsvinet och jag och några till fick forska om husmusen.

sedan fick vi gå ner till gården på djurparken i borås och hjälpa till att värka klövarna på fåren. jag lärde mig massa nytt. sedan fick man ta ett djur, vilket som hellst och jag och emma tog en Get, lilla Svartis (som jag kallar henne) och 2 Vädurar.


   

sedan var det ut i kylan och springa till bussen! alltid lika pinsamt...


  Ja väl hemma så var det teater med kompisarna på musikskolan, kuuligt! Vi gjorde massa olika övningar men kännde att min konsetretion inte var på topp.


  snart ska jag ut till kaninerna, funderar på att ta ut dem i sele så dem får sträcka lite på sig.

Av Linnéa - 30 januari 2012 19:06

  fick gå upp ngt tidigare än vanligt effersom jag var tvungen att duscha, det ledde till att jag fick ha mössa på mig heela dagen eftersom mitt hår inte var plattat...

istället för att vara i djurparken som vi brukar vara så fick alla i klassen vara i skolan och börja på tidningen vi ska göra, det ska handla om en livsstil inom djur/äventyr.

jag ska skriva en artikel om kaninhoppning och en notis om dåliga selar till kanin och lite reklam och serier. det ska nog gå bra!

soov dåligt i natt så jag var jätte trött idag i skolan så somnade på bussen hem...

   

nu sitter jag vid pappas dator och skriver. ska snart gå ut till kaninerna så fort pappa kommer från ica med morötterna och äpplerna. chilli går omkring och sprider lycka i huset...men önskar ändå att jag hade en hund. en värstöta efter Luna, hunden i förra inlägget. gulligaste hunden EVER!

       

KOMENTERA VAD NI VILL ATT JAG SKA BLOGGA OM, HADE TÄNKT ATT SKRIVA FAKTA OM KANINER OCH GÅRDSDJUR!

DET ÄR NI LÄSARE SÅM  ja läser SÅ NI BESTÄMMER

Av Linnéa - 29 januari 2012 20:39

idag åkte jag till min kompis cornelia kl 12. vi gosade med hennes små valpar innan vi skulle ut och åka pulka denna veckan också. en mystisk sten hade växt upp i våran backen som nästan pajade mitt Tefat, så vi fick åka ngn annan stans.

 

sedan åt vi nybakat bröd och kladkaka och tittade på tv.

ja vi gjorde igentligen inte så mkt mer.

JO! vi hade ett hundspann luna och nora, västgötaspettsarna fick dra runt en släde, luna var lite rädd och nora tyckte det va lite småtråkigt att bara dra runt på gården, men vi hann inte gå ut innan cornelia såg en främmande katt i sitt stall. den var förvilldad och ganska läskig.

 

vi gick in och tog lite kort innan jag åkte hem igen.


OM BILDERNA: Jag åger t-fat, jag och luna<3

Av Linnéa - 28 januari 2012 16:57

 

     

DU kanske undrar varför jag heter LOVECHIVAS?

det var såhär att jag var hos en tjej som var shettisuppfödare och jag red in hennes shettisar. en dag så fick dem ett föl, chivas. har hade blivit tjuvparad och var helften shettis och hälften russ. han var den sötaste och busigaste hästen jag träffat och jag skulle aldrig släppa honom. men han var ju inte min och hon som ägde honom ville sälja honom till mig men min pappa sa rakt NEJ. så jag fick honom inte...sista dagen jag såg honom var den värsta dagen i mitt liv. jag tror jag grät oavbrutet i minnst 2 timmar.

NU bor han i enstland och jag bor här i sverge. mina tårar rinner ner när jag tänker på den finaste hästen i världen...


- jag älskar dig Chivas! om du bara var här...


 


ja det har gått två år och det ända jag har kvar är kort och minnen från dig... jag älskar dig över allt annat på denna planet <3<3 kärlek till drömmhästen chivas <3<3 

Av Linnéa - 28 januari 2012 16:31

   

mm vad skönt med lördag, pappa och jag åker till isaberg och åker skidor. fan va mkt fålk och danskar.. stog la mer än hälften av tiden i kön -.-'

men ja det gick faktist bra även om pjexerna satt och tryckte och skidorna var smårostiga...


ska blogga mer i kväll för typ inte hänt ngt mer.


   

hoppsan är ute och lufsar i uteburen och helges näsa står på högvarv i hoppsans bur...


(hoppsan är den vita kaninen och helge den bruna)

Av Linnéa - 27 januari 2012 18:31

 

    mm sovmorgon till halv 8, sedan stressar jag mig hela morgonen och kommer gansla god tid till bussen.

första lektionen hade vi mentorrstid. våra lärare pratade igenom vårat tidningsproskekt (stavning) som vi ska ha i 2 veckor nu. jag hamnade i en toppengrupp!

  sedan var det lunsch och vi åt sallad, mumma.

sedan var det engelska och halva lektionen pratade våran engelskalårare också om tidningsgrejen. men sedan var det arbete och det gick faktist ganska bra även om engelska inte är mitt bästa ämne.

sedan var det slut och vi hade 15 minuter på oss att raskt gå till bussen. jag tjatade lite med lisa o nadja

  på busshållplattsen stod jag och tjatade och frös med en kompis innan jag forssatte hemmot.

väl hemma fick helge sträcka på benen ute i snöburen och hoppsan fick nosa omkring i helges innebur.

sedan somnade jag i soffan.

  nu är helge inne i sin bur och nosar på hoppsans lukter och hoppsan letar havre.

chilli ligger och sover i min säng och jag sitter med ett ploster på lillfingret för när jag letade i min toalåda så skar jag mig på en rakhyvel... aj!


imorgon blir det skidåkning med pappa, hoppas det blir kul!

  SE UPP I BACKEN ANNARS FÅRU 1000 HÅL I NACKEN!

Av Linnéa - 26 januari 2012 21:39

    var lat när jag vaknade så orkade inte fixa mig en så jätte regäl frkost, det märktes på matten, jag var fullt okoncentrerad... dels för jag var trött och dels för att jag inte gillar matte.

konstigt nog gick det bättre på svenskan, vi skulle skriva en kort miljöbeskrivning av en bild vi fick och jag tycker jag lyckades få till den ganska bra!


sedan var det äntligen lunsch tack och lov!!


    där efter hade vi innebandy på idritten, gick bra TILL SLUT. jag kastade mig hit och dit och fångade massa bollar, trotts det så lyckades jag släppa in 2 mål, snyft!


efter skolan var slut så tog jag bussen hen, det tjöt och tuta havla vägen och busschafören visste inte vad felet var, men tillslut slutade det, när jag går ur bussen så står det en och väntar och jag får trevligt sällskap hem i kylan!  


Av Linnéa - 26 januari 2012 21:06



MINA 2 DRÖMMAR!!!!!!!!!!!!!!  


jag gick längst gångvägen i skymmningen, mörkret har stigit fram och jag har ett hundkoppel och en hund på vardera sida. jag hade passat min kompis 2 hundar och hade allt ansvar. då ser jag en manlig gestalt i slutet av backen, jag blir rädd eftersom han bara står där icg stirrar och jag ser något obehagligt i hans blick. jag vänder mig om och går hem igen. DÅ! kommer det en tung påse fylld med svintung sand som nästan slår mig ner till backen men den missar

mig, jag kollar bakom mig och ser att han fortsätter att kasta, HAN VILL DÖDA MIG! jag springen men kommer ingen vart och jag bara ser hur det fallar tunga påsar runt mig och hundarna.

- spring humlan! spriing!! ropar jag till hunden till vänsten och rädslan sitter upp i halsen och gråten tränger sig fram. jag rör mig frammot och ser huset frammför mig, då är han plöttsligt uppe i backen med sina tunga sandpåsar. jag springen till baksidan i huset och han försöker hitta mig men misslyckas och jag rusar in i huset. med panik i halsen tog det en lååång stund innan jag kunde berätt vad som hade hänt. då flyger paniken igenom mig.

- är hundarna fast i kopplerna? mamma och pappa ruskar på huvudet, dem måste ha dragits sig ur när vi panikslaget sprang. jag lägger iffrån mig kopplen och tårarna dyker upp...


sedan vaknar jag, och nästa mardröm hamnar effteråt


jag upptäcker att jag är för sednad till min ridning och mamma och pappa är inte hemme, ett snabbt ögonkast hamnar på pappas bil. jag hpååar i och bestämmer mig för att själv köra till stallet. utan kontroll kör jag till ridningen.....orkar inte skriva allt igen men det slutar med att jag kvatddar 2 bilar :O

Vad Händer Här Näst?

* Dagsinlägg.

* Klicka här för att se filmen Fluffy.

* Hur du kollar hälsan på ditt djur.

* Hur cirkusar påverkat oss och djuren.
* Skolarbete- Min Zoobutik.
* Gymnasiearbete (pågår).

Presentation


Välkommen till Love Chivas!
Här följer du mig och mitt liv som omges av djur.
Följ min dag, mina tips och mina drömmar.
Kommentera och rekommendera och förgyll din dag.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

Länkar

Mina Djur

Millenuims Tequila Sunrise,

Fanta

Fanta är en sprallig honkanin på 1 år. Köpte henne för kaninhoppningens syfte men hon har inte tävlat så mycket utan mest levt livet här hemma. Hon är dvärgvädur och har färgen Madagaskar.

 

Combination's Boss,

Helge

Helge är en kelsjuk hankanin på snart 3 år. Han liknar lite en hare men är faktiskt en viltgrå vädur. Han är en gud inne på tävlingsbanorna och gör alltid sitt yttersta och har därmed skrapat åt sig många rosetter och priser.

 

Chilli


Chilli är en inavlad sköldpaddsfärgad honkatt på över 3 år. Hon är lite speciell, det går inte att beskriva. Hon har svårt för att lita på nya människor så dem som hon faktiskt kelar med känner sig speciella.

 

Signe

Signe är mitt lilla extra djur, alltså inte min, men jag får låna henne när jag vill hur länge jag vill.

Signe är en 7 årig cain terrier om jag inte misstar mig. Hon är alltid full av energi, inte minst när hon ser en katt på gatan. Det bästa med henne är att hon gillar mig så pass mycket som hon gör.


Ovido - Quiz & Flashcards