lovechivas

Alla inlägg under juli 2013

Av Linnéa - 30 juli 2013 16:48




Här kommer lite bilder från höjdhoppstävlingen i stättared VKKH. 60-70cm.

Av Linnéa - 28 juli 2013 22:11

Det var år och dagar sedan jag bara tog kaninerna på en vanlig liten promenad bland skogens stigar så tyckte att det var dags.

Men ush vilket väder det varit! Kvavt som fasiken, känns som att luften bara ligger på en och man inte kommer loss.

  Jag tog med mig Fanta på en liten runda i skogen. Tyvärr fick inte helge komma ut, han stressar lätt upp sig och vill absolut inte att han ska bli överhettad i detta vädret! Helge fick klickertränas ist!

Så har jag städat hos dem idag också som ni ser på bilden längst ner. Om ni undrar varför det inte är spån på hela är det för att dem kissar på ett ställe dem inte får kissa eftersom trät då kan ruttna och dels för att det inte ska komma smutts i vattnet.


Sedan om  ni undrar så var jag ute och joggade, jag har haft som mål att klara min runda innan skolan börjar och jag gjorde det + lite till! Är riktigt stolt över migsj, kunde till och med öka takten och springa på bra.


Imorgon blir det långpromenad med hunden Signe!

Av Linnéa - 27 juli 2013 21:59


Idag har jag och min kompis varit i Göteborg och shoppat samt tjockat oss med fika   Jag som skulle träna och bli av med det onödiga fettet!


Men NU blir det ändring! Imorgon ska jag ut och jogga med min kompis och på måndag tänkte jag ta en långpromenad med hunden Signe! Önskar att man hade hund så att man var tvungen att vara ute och springa och vara aktiv, då skulle man lixom ha en anledning att gå ut! Nu är det bara trisst att röra på sig. Dock skulle jag skaffa mig en Wippet eller en Västgötaspets ist för en Terrier.


Men Signe är nästan min hund, ägarna har inte så mycket tid för henne eftersom dem har 2 andra hundar som den jagar med och jag skulle kunna få henne gratis om jag nu skulle få för pappa. Så får ta min tid och gå ut med henne. På måndag  blir det att gå en långpromenad med den lilla gula filuren 2 mil närmare exakt!


Av Linnéa - 20 juli 2013 22:55


Idag hade jag med kaninerna till västkusten för första tävlingen i år. Det var krokhoppning, Helge är klassad i Medelsvår och Fanta i Lätt klass.

 

Förväntningarna var så låga som de kan vara eftersom jag inte tävlat på över ett halvår och det var över 30 gr varmt och vindstilla på banan med gassande sol.

 

Helges första runda gick på två fel, tror han fick lite solsting för han gjorde slarvfel han aldrig gjort innan. Men i Finalen så gick rundan bättre, 0 fel. Han kom på plats 8/30 st tävlande.

 

Fantas grundomgång gick sjukt bra, bara en rivning då hon slarvigt sparkade ner en bom. Men i finalen så tog värmen överhanden, hon orkade inte med de största hindren och det slutade med 3 rivningar till och en 22 plats av 45 vilket faktist inte är alldeles uselt.

 

Jag är glad över att jag inte startade helge i Höjdhoppet som jag tänkt, de hade aldrig orkat! Man kan inte ha några krav i dessa tempraturer.

 

Hälsade också på både Helges (combination) och Fantas (Millenium) uppfödare!

 

Helge - Combinations Boss





 

Fanta - Milleniums Tequila Sunrise





Av Linnéa - 19 juli 2013 15:23

Jag är ledsen att jag inte bloggat, men jag är fullt upptagen med att njuta av alla lediga dagar i solen!


Kaninernas gårdar är äntlingen klara! Här är utgården 3x3 m:


 

Sedan är jag i full gång med min träning och är ute och joggar och promenerar med mina grannars hundar, idag blev det inte någon vidare träning med fluffiga sessan utan bara en kort sväng i skogen pga värmen:



 

Men här är min trogna joggingkompis:


Imorgon blire tävling med mina hoppkaniner hos västkustens kaninhoppare!

 

Om ni skulle sakna mig kan ni hitta mig på min andra blogg: http://photofun.bloggplatsen.se/

Av Linnéa - 13 juli 2013 23:09


Tre händelserika dagar har paserat. 

I torsdags fyllde mina två fina änglar år, Hoppsan och Danmark. Saknar dem så det gör ont, men jag la var sin blomma på deras gravar och en klase röda vinbär. Man glömmer aldrig sin kanin!


Och idag fyllde jag 18! Jag kan inte fatta att jag är fuxen, känner mig inte som det och tror inte att en enda person kan säga att jag beter mig som en vuxen människa. Sedan får jag inte glömma att jag skaffat kille, omg. 



Av Linnéa - 2 juli 2013 21:37

Jag har alltid drömt om att skaffa hund. Jag har märkt att vissa människor som vill ha hund hittar en hund dem tycker är söt och skaffar en sådan. Utan att tänka på vad hunden ska användas till.


Till skillnad från normala människor gillar jag inte fluffiga hundar, jag faller mer för någonting häftigt och användbart än någonting sött. De hundraserna jag vill skaffa är framförallt en Västgötaspet, de har inga kännda rassjukdommar och de är glada och allerta. Ända nackdelen är att de skäller...mycket, men det gör de flesta spetsar.

   Den andra hunden som jag hade tänkt att skaffa när jag inte har kaniner längre är en Wippet, dem är väldigt lika mig, dem är allerta när det väl händer något men annars rätt så lata. De gillar inte heller kyla eller regn.


Jag vill skaffa en hund som kan hänga med när man är ute och rider, cyklar eller tar långa promenader, men jag vill inte känna att jag måste ta en lång promenad varje dag året om.


Jag gillar fula och/eller tråkiga hundar, sånna hundar som normala männikor gärna bläddrar förbi, dem hundarna gillar jag!


Igår tog jag en joggingtur med grannhunden Signe, det går rätt bra, men tar aldrig hela min runda eftersom hon är så liten och måsta galoppera hela tiden och så är hon rätt gammal. Men tog några pauser och hon verkade vilja hänga med på en runda till när jag lämnade tillbaka henne. Skulle dock aldrig skaffa mig en "Signe", terrier är inte min grej ;)

Vad Händer Här Näst?

* Dagsinlägg.

* Klicka här för att se filmen Fluffy.

* Hur du kollar hälsan på ditt djur.

* Hur cirkusar påverkat oss och djuren.
* Skolarbete- Min Zoobutik.
* Gymnasiearbete (pågår).

Presentation


Välkommen till Love Chivas!
Här följer du mig och mitt liv som omges av djur.
Följ min dag, mina tips och mina drömmar.
Kommentera och rekommendera och förgyll din dag.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

Länkar

Mina Djur

Millenuims Tequila Sunrise,

Fanta

Fanta är en sprallig honkanin på 1 år. Köpte henne för kaninhoppningens syfte men hon har inte tävlat så mycket utan mest levt livet här hemma. Hon är dvärgvädur och har färgen Madagaskar.

 

Combination's Boss,

Helge

Helge är en kelsjuk hankanin på snart 3 år. Han liknar lite en hare men är faktiskt en viltgrå vädur. Han är en gud inne på tävlingsbanorna och gör alltid sitt yttersta och har därmed skrapat åt sig många rosetter och priser.

 

Chilli


Chilli är en inavlad sköldpaddsfärgad honkatt på över 3 år. Hon är lite speciell, det går inte att beskriva. Hon har svårt för att lita på nya människor så dem som hon faktiskt kelar med känner sig speciella.

 

Signe

Signe är mitt lilla extra djur, alltså inte min, men jag får låna henne när jag vill hur länge jag vill.

Signe är en 7 årig cain terrier om jag inte misstar mig. Hon är alltid full av energi, inte minst när hon ser en katt på gatan. Det bästa med henne är att hon gillar mig så pass mycket som hon gör.


Ovido - Quiz & Flashcards