lovechivas

Alla inlägg under december 2012

Av Linnéa - 30 december 2012 19:12

Taget av Cornelia Johansson


Åh vad dåligt samvete men får när man inte bloggar varje dag. Men nu kommer det iaf inlägg!

I veckan var jag hos min kompis Cornelia och vi körde lite hundspann! Men eftersom isen hade försvunnit och vägen blivit grusad så kunde vi inte åka spark... så vi fick ta någonting annat... min BOB!

Det gick inte så värst bra, hundarna kom mest fram i travtakt och inte så speciellt fort... Men tror det var för att skaren va slapp och hundarna gick hela tiden igenom och det var antagligen vasst och otäckt för tasarna. Får hoppas på bättre lycka nästa gång :)

Tagna av mig Linnea Jönsson

Av Linnéa - 28 december 2012 19:30


Idag var jag med min kompis Caroline när hon hyrde häst. Jag var sjuk och frös som en hund men passade ändå på att ge lite råd och knäppa lite kort. Det var kul att se resultat av det jag sa, samt att ryttaren blev glad och tacksam över tippsen.


Alla bilder är tagna av mig Linnea Jönsson

Av Linnéa - 26 december 2012 18:11

Ja här är mina julklappar som jag ska användas för fullt!

I julklapp fick jag bland annat:

  • En kameraväska!
  • Ett kamerastativ!
  • En kamerablixt!

Jag knäppte lite bilder, och för att få inlägget djurrelaterat så fick min katt Chilli vara modell. Antar att hon tyckte att det var något långtråkigt... men destå roligare bilder!

Chilli brukar hata att stå framför kameran men idag antar jag att hon ändå inte hade något bättre för sig.


Imorgon så blir det att åka till Cornelia och köra hundspann och slappa... blir en god dag med en god vän!<3

Jag har varit sjuk hela dagen idag och därför läste jag lite om hur man sätter upp ett hundspann och lite annat. Så hoppas att det går extra bra imorgon.

Desutom jag var ute och gick med Hoppsan och Fanta...SAMTIDIGT! Det var en regäl utmaning men tillslut så kom vi äntligen hem... och jag va helt utmattad... hatar att vara sjuk...

Alla bilder är tagna av mig Linnea Jönsson

Av Linnéa - 25 december 2012 18:49

Ja då var julafton över. Är superglad över mina paket som jag fick av "tomten"! Fick bland annat en ny kamerablixt som bländar allt och alla, en kameraväska & ett kamerastativ!
Nu ska jag bli proffs och självklart ha med mig detta när jag åker upp till sälen och praktiserar på ett hundspann! Längtar hur mycket som helst att få åka dit! Jag hoppas att det blir kul och minnesvärt.
Kaninerna firade julen med att få ett stort "julbord" vilket de uppskattade. Jag gav dem också var sin skål med snö och där höll dem på att gräva och bita i hela morgonen. Det är kul när man gör någonting påhittigt som de uppskattar.
Trevlig fortsättning!

Av Linnéa - 22 december 2012 12:59

Var nyss ute och fotade kaninerna och Chilli! Det har inte blivit några vidare foton på dem i snön, så kände att d va dags nu. Tyvärr blev det inga bilder på Hoppsan eftersom hon inte ville, annars är hon min fotodrottning, finns ingen som kan modella som hon kan! Fast Helge tycker jag lyckades se riktigt bra ut idag! :)

För att se mer bilder jag tagit, gå in på: http://hem.passagen.se/skogsbygden/

Alla bilder är tagna av mig Linnéa Jönsson

Av Linnéa - 19 december 2012 17:23

Idag har jag haft Hundkunskap i skolan och tog med mig lilla Signe!


Det började inte så bra, Signe hade svårt att fatta övningarna och min lärare försökte ge mig tipps som mest gjorde mig besviken. Tillslut fann jag olika sätt att få Signe att fatta de olika targetarna och hon var superenergisk.

Jag tränade tasstarget mot musmatta, nostarget mot tennisboll, kontaktövningar och följsamhet! Nostargeten var det som gick säms eftersom hon bara nuddar bollen när jag håller i den, inte när jag släpper...

Och efter många om och men satte jag Tasstargeten som inte alls gått bra innan.


Min hundkunskapslärare erbjöd mig en klicker att ta med hem, så att jag kan komma ikapp de andra mer. Innan så skulle jag prova den på min katt Chilli, gissa vad. Det visar sig att hon ar livrädd för ljudet så det blir ingen träning för den katten... attans också... men aja hon är rädd för allt och jag kunde inte förväntat mig något annat.

Av Linnéa - 16 december 2012 21:06

Djurbilder!

 

Nu har jag inte bloggat på en vecka och det känns hemskt. Men nu börjar jag igen i hopp om att jag inte tappat någon följare. Får se om jag hinner blogga något nästa vecka, jag har nämnligen flera prov + massa inlämningar så känns typ som jag inte kan andas. Men nu efter lite en del pluggande tog jag mig friheten att sätta mig vid datorn och blogga.


I helgen har jag åkt hundspann hos cornelia, dem var mycket latare denna gången och jag tycker att vi borde ha med godis nästa gång. För, förhoppningsvisblir det fler gånger, och mer snö! Vi ökade med en hund (Casper) och han var jätte duktig. Han är typ helt hysterisk annars så detta var nog bra för honom, bli av med lite överskottsenergi!

Och näst roligast var såklart att träffa alla söta djurbebisar!

Alla bilder är tagna av mig Linnéa Jönsson

Av Linnéa - 8 december 2012 19:43


Dagen har varit AWSUME, var hemma hos bästa Cornelia och vi hade fullt upp hela tiden! Vi gosade med deras valpar & kattungar, körde hundspann och kollade på disnyfilm.

 

Man smälter när man sitter hos de små djurungarna och bara myser! Men det kanske inte va planerat att få 5 kattungar strax efter de fått 5 hundvalpar, haha men man tycker om dem lika mycket ändå.

 

Men det bästa var iaf att köra hundspann med 2 utav deras hundar, Nora och Luna. Vi exprementerade med två gamla dragselar som jag och Cornelia hittade på hennes loge för 2-3 år sedan. Dem är alldeles för stora för Västgötaspetsar och hör egentligen till de större raserna men vi är ju amantörer så det gör inget.

Luna (den röda hunden) var rädd för sparken, som vi hade som släde i början. Men när vi väl satte igång så glömde hon bort det, och det flöt på bra. Vi övade på olika komandon som Frammot - rör dig rakt fram Höger - sväng höger Vänster - sväng vänster Öka - Spring snabbare (galopp gärna) Sakta - spring saktare (trav) Stanna - stå still Pull - dra. Jag vet inte om dem lärde sig något utav dem men vi kommer höra detta varge helg nu typ och sedan öka antal hundar i spannet, 2-3 stycken till.

 

Här får ni se lite bilder och en video :)

 

 




.Dessa bilder är tagna av mobilen och därför inte så bra i kvalitén.

Vad Händer Här Näst?

* Dagsinlägg.

* Klicka här för att se filmen Fluffy.

* Hur du kollar hälsan på ditt djur.

* Hur cirkusar påverkat oss och djuren.
* Skolarbete- Min Zoobutik.
* Gymnasiearbete (pågår).

Presentation


Välkommen till Love Chivas!
Här följer du mig och mitt liv som omges av djur.
Följ min dag, mina tips och mina drömmar.
Kommentera och rekommendera och förgyll din dag.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

Länkar

Mina Djur

Millenuims Tequila Sunrise,

Fanta

Fanta är en sprallig honkanin på 1 år. Köpte henne för kaninhoppningens syfte men hon har inte tävlat så mycket utan mest levt livet här hemma. Hon är dvärgvädur och har färgen Madagaskar.

 

Combination's Boss,

Helge

Helge är en kelsjuk hankanin på snart 3 år. Han liknar lite en hare men är faktiskt en viltgrå vädur. Han är en gud inne på tävlingsbanorna och gör alltid sitt yttersta och har därmed skrapat åt sig många rosetter och priser.

 

Chilli


Chilli är en inavlad sköldpaddsfärgad honkatt på över 3 år. Hon är lite speciell, det går inte att beskriva. Hon har svårt för att lita på nya människor så dem som hon faktiskt kelar med känner sig speciella.

 

Signe

Signe är mitt lilla extra djur, alltså inte min, men jag får låna henne när jag vill hur länge jag vill.

Signe är en 7 årig cain terrier om jag inte misstar mig. Hon är alltid full av energi, inte minst när hon ser en katt på gatan. Det bästa med henne är att hon gillar mig så pass mycket som hon gör.


Ovido - Quiz & Flashcards