lovechivas

Alla inlägg under augusti 2012

Av Linnéa - 31 augusti 2012 19:18

Det var ett tag sedan jag hade en "otursdag" men idag kom den, eller jag vet inte om jag ska kalla det för otursdag för allt blev ju en rolig historia och alla är glada...typ.


Med stress till bussen tar jag min "fina" lilla cyckel som jag hatat sedan första dagen, den tjöt när jag bromsade och när jag INTE bromsade. Känndes som man jobbade som väckarklocka för alla svenljungabor och inte bara en vanlig skolunge påväg till bussen.

Sedan är bussen drygare än vanligt så kommer typ försent till idrotten efter att ha snubblat över en gatsten.

På matten hade jag tappat bort mina papper och uppgifter men min mattelärare var snäll och gav mig nya. Känns som att lärarna varit på min sida idag även om jag bara gjort misstag, men berättar mer om det senare!


På biologin tar Cornelia och jag en senare buss och det var ju det största misstaget idag, gick nästan en halvmil runt i borås skogar på jackt efter resten av klassen som tagit en tidigare buss. Inte nog med att det var långt, det var ju bara uppförsbackar, inte vilka uppförsbackar som helst utan dem brantaste någonsin. Ringde typ runt till 4 st och undrade vart vi skulle:

- Det står en grå och en svart bil där!

- Eeh jag fattar inte alls vart ni är!

- Du och Cornelia ska svänga in när ni ser en stor skylt!

- Det är bakom ett stort hus som inte går att missa!

Nje vi missar inte huset men går på fel stig och kommer till ett ställe där boråsare tränar backhoppning på vintern och då blir alla jag pratar med tysta i luren innan ett gapskratt brister ut och anfaller mitt öra. vi är allså inte på rätt ställe.


"Tillslut" så kommer Lisa och möter mig och Cornelia, som hittar glatt sin grupp. Men vart e min!? Ytterligare samtal rings men ingen svarar och det är med både med rädsla och glädje jag möver vår lärare Theres på en grusväg. Hon skrattar bort min sena ankomst och visar mig vägen till min grupp där jag ääänltigen kan börja lektionen 20 minuter försent, antog att hon såg att jag var spänd som en pinne och helt missnöjd med dagen.


Men livet var inte frid och fröjd efter det! JAG SKULLE HEM OCKSÅ!! AJ mina stackars fötter! Men oj vad jag har skrattat över mina egna misstag dem stunderna då man var som mest förvirrad. Tack alla som varit med igenom min skumma dag!

Foton tagna under dagen, av mig Linnea Jönsson

Av Linnéa - 30 augusti 2012 21:49

Backo - Taget av Linnea Jönsson


Haft lite Ekologi och Djurskydd samt Djur som Pedagogiska verktyg i skolan idag. Intressant! vi pratade om olika hållning till olika djur samt hur djur kan hjälpa oss människor att må bättre eller störa oss. Hamnade i en jätte bra grupp där alla är engagerade och kommer med idéer så är nöjd!

Det intressanta om ekologi och djurskydd är hur olika människor tolkar olika regler. Det står i lagen att alla djur ska ha en bekväm sovplatts. Fast hur tolkar vi det? Är det en madrass med täcke och filt eller en lerig pöl i hagen? det är dessa olika tolkningar som skapar dessa djurplågerier och missförstående runt om i världen där vi har djurhållning!


Sedan så hade jag ridning på ridskolan vilket var superkul och superjobbigt. I början så va Madonna (hästen) aas seg och bara stängde av, men ju mer vi jobbade ju bättre blev hon och i hörnen och volterna fick jag ner henne i form för första gången.

Det har också kommit 2 nya hästar till ridskolan så nästa vecka ska jag kanske testa den vita Conemaran, är happy! Såklart älskar jag min sötisMadonna men henne kommer jag ha på hoppningen om 2 veckor.


är så jävla glad och lycklig, nu är det bara du som saknas <3

Av Linnéa - 29 augusti 2012 20:30

Jag o Caroline :)


Har börjat ta sånglektioner, eller ja det var min första lektion idag. Tanken är väl att utvecklas och bli bättre på det jag tycket är kul och gör nästan hela tiden.

Att sjunga är väl en del av mig även om jag är bra på det eller inte. Gör d i duschen, bilden, när jag kör moppe, när jag e hemma och ibland i skolan.

Det är också bra att vi sjunger lite engelska låtar eftersom jag är så dålig på det, då blir jag förhoppningsvis bättre!


Lite kul också att saker förs vidare, pappa sjöng ju as mkt när han var liten så då kanske han kan hjälpa mig?

___________________________________


Annars idag så har jag haft en as go sovmorgon, drygade igenom morgonen och softade innan jag drog t skolan och hade engelska i 2½ timma, guud va tråkigt och jobbigt det var. man tog antekningar heeela tiden och man hann aldrig klart inann han bytte sida på sin PP. Va så irriterad och arg!!!


I kväll så fick kaninerna också sträcka ut sig på en promenad i selen, innan det blev en godis stund och alla kaninerna satt i mitt knä och tiggde, hihi!

Av Linnéa - 28 augusti 2012 20:29


Har inte bloggat på några dagar nu, har inte haft tid eller ork men nu så sitter jag här vid datorn och skriver.


Idag hade vi vår första teaterlektion, as kul! Vi ska göra en lite mer seriös pjäs längre fram och värkligen få känna på hur det är att vara en skådespelare. innan så har vi bara kört humorpjäser men nu så ska vi ha en mer allvarlig men med lite skratt i såklart :)


Men idag körde vi mest lite lekar och så, en vi körde va as kul:

Ett flertal personer står i en ring och håller varann i handen. Leken är typ som jage fast man ska ta sin fot på en annans fot och då säger den som blir tagen "jag är" och då ska den ta en annan på foten.

Leken kanske inte låter så kul men det är asarolig!


Annnars idag har det varit en dryg dag i skolan, har varit as trött, men det kanske va för jag försov mig o inte hann äta ordentligt. Men imon är det sovmorgon så ska gå upp o duscha och fixa mig innan jag tar 11 bussen till skolan, då vi "bara" har engelska i 2 ½ timma.

Fyy vad jag hatar engelska, asså jag är såå dålig på det. Ville inte ens läsa engelska men pappa tvingade mig, ska värkligen försöka att klara mig på E i betyg iaf (fick D i engelska 5) men detta är as mycket svårare. Ska göra mitt bästa och försöka!


Av Linnéa - 25 augusti 2012 22:43

Har du någonsin sett något så bedårande tidigare?

På bild: Milleniums Tequila Sunrise

Tagna av: Linnea Jönsson

Av Linnéa - 25 augusti 2012 22:28

Jag och Clara - Taget av självutlösare.


Att skämma ut mig och göra bort mig hör till min vardag. Tror inte att det går en ena dag utan att jag handlar utan att först tänka.


Idag var jag på texasdagen med Cornelia och Clara, Cornelia åkte hem ganska fort så jag fick skoja runt tillsammans med Clara. Jag vet inte om det är att skämma ut sig när man frivilligt sätter sig på en "gunghäst".

Man måste få ha det roligt ibland och bara göra någon skum grej man aldrig gör annars. Jag vet när jag ska beté mig normalt och när jag värkligen kan göra något riktigt "skumt" med mina vänner.


Du vet att du känner mig när du har sett mig göra något heltokigt någon gång. Har jag aldrig gjort det tillsammans med dig så vet du att jag kan uppföra mig när jag måste.

Av Linnéa - 24 augusti 2012 20:02

Varför säger man inte till när man inte fattar uppgiften man får i skolan? Det är ju inte så konstigt att folk inte har toppbetyg när man inte räcker upp handen och ber läraren förklara en gång till då man inte fattar. Sj har jag tyckt att det varit löjligt att jag sj inte räkt upp handen och sagt till, men det finns en ENKEL förklaring!


Man räcker inte alltid upp handen och säger "jag fattar inte", för det finns alltid den som ska svara på lärarens fråga och få en att framstå som en idiot. För att sänka självförtroendet på personen som frågat så ska den läga till att man redan borde kunna det här.


Så om det skulle vara några lärare som läser detta så är det inte att alla kan det ni går igenom på tavlan, utan att man inte vill skämma ut sig och framstå som obildbar bara för man inte förstår en sak under lektionen.

Ställer man frågan till läraren så är det väl ändå han/hon som ska svara på frågan, ingen annan.


Vet inte om jag är ensam med detta men det tror jag inte.

Av Linnéa - 22 augusti 2012 16:06

Djupt med Carro o mig - Taget av Cornelia J


Igår så var jag och 2 kompisar i Holsjunga. Asså seriöst, jag har inte skrattat så mycket på länge! Tänk att med vissa personer så kan man värkligen vara sig sj, utan att någon tycker att man e konstig (på ett dåligt sätt).

Caroline har jag kännt sedan 6 års ålder och vi har alltid funkat ihop och haft samma intressen samt humor, likadant med Cornelia, för det är så sjönt att lotsat vara den man är. Det finns ju alltid någon man funkar ihop med så varför gå omkring och vara obekväm när man kan känna sig fantastisk!


Gillar inte att bli fotad av någon jag inte riktigt "litar" på, rädd att se helt knäpp ut och att den personen skrattar åt en. Igår va jag helt galen framför kameran och vi skrattade allihop, för att det var kul, inte för att håna.

Vill bara säga: Tack!


Dagens sitat: Fan jag har bajs på foten!


Fick vara lite fotograf medan dem badade, kunde inte sj, snyft! Och sedan så fick jag vara med på bild när dem klivit upp o tööörkat t sig :)


Fotografer:

Linnéa Jönsson

Cornelia Johansson

Vad Händer Här Näst?

* Dagsinlägg.

* Klicka här för att se filmen Fluffy.

* Hur du kollar hälsan på ditt djur.

* Hur cirkusar påverkat oss och djuren.
* Skolarbete- Min Zoobutik.
* Gymnasiearbete (pågår).

Presentation


Välkommen till Love Chivas!
Här följer du mig och mitt liv som omges av djur.
Följ min dag, mina tips och mina drömmar.
Kommentera och rekommendera och förgyll din dag.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

Länkar

Mina Djur

Millenuims Tequila Sunrise,

Fanta

Fanta är en sprallig honkanin på 1 år. Köpte henne för kaninhoppningens syfte men hon har inte tävlat så mycket utan mest levt livet här hemma. Hon är dvärgvädur och har färgen Madagaskar.

 

Combination's Boss,

Helge

Helge är en kelsjuk hankanin på snart 3 år. Han liknar lite en hare men är faktiskt en viltgrå vädur. Han är en gud inne på tävlingsbanorna och gör alltid sitt yttersta och har därmed skrapat åt sig många rosetter och priser.

 

Chilli


Chilli är en inavlad sköldpaddsfärgad honkatt på över 3 år. Hon är lite speciell, det går inte att beskriva. Hon har svårt för att lita på nya människor så dem som hon faktiskt kelar med känner sig speciella.

 

Signe

Signe är mitt lilla extra djur, alltså inte min, men jag får låna henne när jag vill hur länge jag vill.

Signe är en 7 årig cain terrier om jag inte misstar mig. Hon är alltid full av energi, inte minst när hon ser en katt på gatan. Det bästa med henne är att hon gillar mig så pass mycket som hon gör.


Ovido - Quiz & Flashcards