lovechivas

Alla inlägg under juli 2012

Av Linnéa - 31 juli 2012 19:40

Vildsvin - Tagen av Linnea Jönsson


Idag har jag sett vildsvin för första gången i mitt liv. Trodde dem skulle vara jätte stora med betar och så men dem var som en vanlig gris med något längre tryne och svart hud. Jätte söta!

Jag och Cornelia var ute med hundarna (som var sööta) och i ett vildsvinshägn stod 2 vildsvin, det gick att gå jätte nära men när hundarna blev för ivrida så galopperade dem iväg. Det är inte alltid man ser dem då Cornelia bara sett dem en gång innan och hennes mamma ingen. Men jag hade för en gång skull turen med mig!


Övrigt:

för övrigt har jag inte gjort så mycket, jag var hos Cornelia och vi tog lite modellbilder, ville ha en ny visningsbild till FB och det tror jag att jag har fått nu. Tänk var lite smink kan göra, slätar ut hyn och får en att bli liite stolt över sitt utseende. (dock är d inte denna bilden jag valt som visningsbild)


Jag och pappa ska ner till vår stuga och träffa kusinerna några dagar så kommer bli lite inlägg från mobilen, men det går la lika bra? :D<3

Djurbilder tagna av mig Linnea Jönsson

Bild på mig taget av Cornelia Johansson

Av Linnéa - 29 juli 2012 18:46

Hoppsan bland blåbär!


Efter några dagar ute på landet packade jag ner mina grejor och mina 2 vänner Hoppsan och Helge.

Det var skönt för dem att vara hemma trotts att dem hade bott i var sitt grisbås med massa hö och smått ock gått att äta.

Men! Aktiviteterna tog inte slut där, jag och mamma och Hoppsan tog oss en cykeltur för att plocka lite blåbärsris till kaninerna, för det tycker dem e smarrit och är mycket bra för tänderna!

Hoppsan fick sitta i cyckelkorgen, på ditvägen tyckte hon det var lite konstigt hon låg i korgen, men efter bara 3-4 minuter var vi på blåbärsstället, jag och mamma ställde cyckelkorgen (där hoppsan fortfarande satt kvar i ) bland allt ris och hoppsan fick några kvistar att äta på under tiden, hon njöt! Hemvägen var roligare, med sträckt halls och den milda men småregniga luften som fladdrade i hennes morrhår och hon tyckte det var riktigt kul. I buren fick hon sin del av riset och helge den andra delen. Jag lämnade dem nöjda små djuren som satt där ätandes bland all smarrig mat <3


Och till den nya kaninen, det är mindre är 2 veckor kvar tills lilla Fanta sätter sina små lurviga tassar i mitt hem! Kommer bli awsume, jag längtar så! jag ber och hoppas att hoppsan ska funka bra ihop med den nya tjejen, hoppsan fick ju känna på i botared hur det var att va mobbad, som tur va fick hon ett eget bås efter några minuter av att bli jagad av sin syster...

Hoppas att all denna längtan på Fanta  (kaninen) blir till en lycka, det behöver jag. Har kännt mig hängig och ledsen den senaste tiden. Har bara haft massa problem och allt har gått snett, men det senaste har jag haft det kul och hållt humöret på topp. Man får allt hoppas att det fortsätter så och jag får ha en glad tid innan en ledsen tid flyger på en.

Bilder tagna av Linnea Jönsson

Av Linnéa - 28 juli 2012 22:31

För er som klagar på att man inte har någonting att göra på sommaren har värkligen inte testat allt!
Har varit med en kompis på landet där dem visstas ibland och har haft fullt upp...ja iaf tills regnet kom...
Lite tipps vad man kan göra på sommaren:
* Rumpstuts, minst 2 stycken skall hoppa och landa på rumpan, hoppa och landa på rumpan tills den man inte orkar mer och förlorar. Behövs en stuttsmatta!
* Bada, njuta av ett svalt dopp och kanske fånga en fisk?
* Uppfinna något, idag fick jag testa något som inte många personer testar! Jag fick åka cykel med gräsklipparmotor!! Yeehaa!
* gosa med kaniner!
* göra en film, gör en kul film och få ett gått skratt!

Jaao d är d ja har gjort idag!
Liite blider som togs under dagen bjuder jag på!

Av Linnéa - 26 juli 2012 20:09


Vilken kännsla är den bästa?

För några år sedan visste jag inte, jag antog att det var glad eller något liknande. känsla som är litemer kompliserad än att skratta emellanåt. En kännsla man alltid bär med sig överallt.


och jag pratar om kärleken för er som missat det ;)

I ca ett halvår har jag varit megakär, men det är ett halvår försent...

Kännslan kär leder oftast till besvikelse, som sedan blir till sorg ock ilska.

Visst blir man lite småkär imellanåt och d har jag varit, men det är sådan kärlek som går över väldigt fort och då vet man att den inte var rätt. Sedan finns det något liite ljupare.

Ska erkänna att jag var kär i samma person i ca 4-5 år innan jag släppte den och gick vidare. Då hade jag hamnat i besvikelse stadiet.


Gud vilket rörigt inlägg detta blev, men jag är kär och kommer nog vara det ett tag om jag inte blir nobbad för evigt! Man kan ju faktist vara Singel och kär ;)

Av Linnéa - 25 juli 2012 20:02

Fotat av Linnea Jönsson


Huset fullt av hundar!

Blir så avis på min kompis ibland, hon bor ihop med 6 hundar, 3 katter och 3 getter. Getterna bor ute förstos ;)

Ååh vad jag också vill ha en hund, göra motionsrundorna roligare och aktiviteterna gladare!

Cornelia (min kompis), ja hennes mamma jobbar på någon artikel om varför man ska skaffa en västgötaspets och varför inte. Jag fick vara fotograf och modell till den artiklen och ta några fina västgötaspetsbilder :) (Dock är inte dem med här bara några jag tog emellanåt)


Fakta:

Västgötaspetsen är en pigg och go hund som är mycket trogen till sin ägare. Den är framavlad för vallning av kor men kan användas som familjehund, agilityhund och utställning med mera. Färg och utseende kan variera, dem finns i röd, går och bege och svans kan också se olika ut till form och storlek. Dem ser ut som en varg med korta ben och är mycket vackra.


Idag fick jag lite fina bilder på min kompis hundar <3

Jag och Johansson - Fotad av Cornelia Johansson

Luna - Fotat av Linnea Jönsson

Nora - Fotat av Linnea Jönsson


Tog inte dem allra bästa, har inte skrivit bloggnamnet över bilderna och vill inte att andra själa mina bästa bilder och använder som sina egna ;)

Av Linnéa - 24 juli 2012 19:00

Min katt skrämde ner grannhunden i diket, nää fyy vad pinsamt!!

Jag satt ute vid dammen och chilli kommer gåendes och stryker sig mot min rygg, ser att vår granne är ute och går med sin lilla bigel. chilli går normalt mot gångvägen, och sedan flyger hon iväg i galopp mot hunden som hoppar ner i diket. Jag ropar "CHILLI!!!" men hon lyssnar inte. När hon skrämt hunden springer hon iväg.

Grannen kollar på mig med en blick som säger typ "skickade du katten på min hund?", jag ler obekvämt och får fram ett gnyddande "förlåt".

Kunde aldrig tro att min fega katt som springer iväg så fort hon ser en obekant människa skulle rusa emot en hund, tur att det var en liten än, men vad kan hända om det kommer en stor hund nästa gång? :O

Av Linnéa - 23 juli 2012 19:30

Kom presis hem från att ha badat, Cornelia skickade att sms att hon skulle åka och bada och frågade om jag sklle med. Till en början tyckte jag att hon var galen, det blåser ju som 17!

MEN! det var varmt i vattnet, va i en bra stund och vågorna gjorde att man åkte upp och ner i vattnet. På vägen hem fick jag en bulle, men den va torr! BUUHUU!


Före det har jag haft kul med min bästis, HOPPSAN! Hon slickade mig i ansiktet och va supergullig! Märkte att hon fällde så gick ut och skulle borsta henne, jag skrattade jätte mycket! Hoppsan tog tag i alla saker runt om (Matskål, borstar, kamm mm) och kastade iväg dem. ÅÅh den damen har sådan utstrålning, älskar djur med personlighet! :D

Hoppsan!

Helge!

Chilli!

Av Linnéa - 23 juli 2012 13:40

Ser as trött ut jag vet, men det är morgon!


Jag har alltid varit rädd för att få "påfyllning" av djur. Har alltid tänkt att jag kommer glömma av dem andra djuren, men för första gången är jag glad över att få hem min nya lilla Fanta (Som kaninen ska kallas). Tycker att det är perfekt att ha 3 kaniner hemma, tänker på ifall någon skulle bli sjuk och kanske dö så blir den andra kaninen själv, om man bara har 2 st. Nu har jag 2 relativft unga kaniner så tror inte att det kommer hända men man vet aldrig var naturen säger till om.


Planen är ju att få ihop hoppsan med Fanta och många säger att det är helt omöjligt men så kommer min kompis Elin T och säger att hon skaffat en till kaninhona hon ska sätta ihop med sin andra hona. Den är lika gammal som hoppsan. Och går det för henne så kan det ju gå för mig också. Visst är hoppsan inte den raraset alltid, men jag vet att hon älskar att umgår med andra kaniner! Jag får be och böna för att jag lyckas!


Tänkte ta med min lilla söta, men något tjocka Hoppsan ut på en promenad för att hon ska bränna lite fett. Ska jag vara ärlig är hon faktist inte så tjock längre, det är mest skinn! :D Men hon har ändå ingen vidare kondis ;)

Kommer bli skönt att ha 2 honor sedan, då kan man ju kanske ta med dem på promenad samtidigt!


Fanta!


Vad Händer Här Näst?

* Dagsinlägg.

* Klicka här för att se filmen Fluffy.

* Hur du kollar hälsan på ditt djur.

* Hur cirkusar påverkat oss och djuren.
* Skolarbete- Min Zoobutik.
* Gymnasiearbete (pågår).

Presentation


Välkommen till Love Chivas!
Här följer du mig och mitt liv som omges av djur.
Följ min dag, mina tips och mina drömmar.
Kommentera och rekommendera och förgyll din dag.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

Länkar

Mina Djur

Millenuims Tequila Sunrise,

Fanta

Fanta är en sprallig honkanin på 1 år. Köpte henne för kaninhoppningens syfte men hon har inte tävlat så mycket utan mest levt livet här hemma. Hon är dvärgvädur och har färgen Madagaskar.

 

Combination's Boss,

Helge

Helge är en kelsjuk hankanin på snart 3 år. Han liknar lite en hare men är faktiskt en viltgrå vädur. Han är en gud inne på tävlingsbanorna och gör alltid sitt yttersta och har därmed skrapat åt sig många rosetter och priser.

 

Chilli


Chilli är en inavlad sköldpaddsfärgad honkatt på över 3 år. Hon är lite speciell, det går inte att beskriva. Hon har svårt för att lita på nya människor så dem som hon faktiskt kelar med känner sig speciella.

 

Signe

Signe är mitt lilla extra djur, alltså inte min, men jag får låna henne när jag vill hur länge jag vill.

Signe är en 7 årig cain terrier om jag inte misstar mig. Hon är alltid full av energi, inte minst när hon ser en katt på gatan. Det bästa med henne är att hon gillar mig så pass mycket som hon gör.


Ovido - Quiz & Flashcards