lovechivas

Alla inlägg under april 2012

Av Linnéa - 30 april 2012 21:44

Idag har jag lekt mästerfotograf hela dagen!

Åkte till Cornelia och tog lite kort på söta valpen, humlan, casper och azar!

ja och feta hästen pia.


sedan hade cornelia ridlektion och tog lite kort när dem i ridgruppen hoppade.


väl hemma var Cornelias häst varm och svett så vi tvättade av honom och han

rullade sig efter d i hagen, haha bilderna blev så kul! ser nästan ut som han e döende

på den ena bilden när han reser sig upp.


sedan åkte jag hem och fick bensinstopp så pappa fick komma med lite bensin till mig, hihi!!


nu gör jag inget speciell... njuter av dagen

                  

alla bilder förutom den längst ner är tagna av mig.

Fotografer: Linnéa Jönsson & Cornelia Johansson


Av Linnéa - 29 april 2012 14:15

en sådan underbar dag kan man inte missa att ta några fina bilder + att djuren får sträcka på sig, och visa

sin allra sötaste sida!

       


Av Linnéa - 28 april 2012 16:18

Ja jag är MYCKET nöjd med dagen, med hjärtat i halsgropen hela dagen så fick helge sin förkänade

FÖRSTAPLATTS!

är hur supernöjd som man kan vara!


som pris fick han första rosetten och ett nytt färgglatt koppel, mycket manligt!! haha


Hoppsan hoppade inget på tävlingen men var hur duktig som hälst annars!! är så stolt över er!!


BILDER FRÅN HOPPNINGEN!

tagna av: Mig Linnea Jönsson & Vilma Lönn


        

Eftersom vi inte får använda blixt så blev korten lite dimmiga.

I småland SMKH


btw: sry för att korten blev så konstigt placerade vet inte varför :s

Av Linnéa - 27 april 2012 21:59

 

Har inte bloggat på några dagar, men orkar inte skriva om allt.


men igår hade jag ridning, och fick godningen Spice!

det gick super hela lektionen...eller ja...inte hela,

vi skulle rida någon skum bana som bara var helt kaos!

och spice är lite het i galoppen, men när jag fick rida

den i trav gick det super, han till och med bjöd sig ner

lite i form<3 (var en slags dressyrbana med 2 kavaletti i)

annars gick hela dagen igår åt skogen!!!  


idag har det varit en normal dag...eller ja har ju varit

lite smått orolig men men, försöker man ngt på en

otursdag som igår så får man helt enkelt skylla sig sj.


imorgon blire hopptävling med småttingarna!

håll tummarna!!

  

(översta bilt tagen av: Caroline F

Nedersta bild tagen av: Mig Linnéa Jönsson)

ps: sry för den dåliga bildkvalliten men bilderna är inte tagna av superkameror...

Av Linnéa - 23 april 2012 20:00

 

denna dagen har varit full av pinsamheter, irritasjoner och olycka...

dagen börjar med att jag försover mig, cykeln e sönder, lärarna på

djurparken ser mig bara när jag gör bort mig och allt har gått fel....


Jag hatar när folk bara arbetar och jobbar när lärarna är i närheten.

För när man har jobbat som en idiot och ska hämta andan, då kommer

alltid någon och klagar på att man inte arbetar.

medan vissa bara flamsar omkring och sedan när dem ser att en lärare

kommer så är dem såååå flitiga...


Jag tycker om alla jätte mycket men det blir en sådan stämning när

allt blir så... oretvist, d tycker alla..!

(Bild över, Yrla på borås djurpark)


Lägger upp lite fler bilder

från kaninhoppningen

igår.

Njut.


Alla bilder är tagna av mig Linnéa Jönsson


     


Alma och Abby

Av Linnéa - 22 april 2012 16:21


Idag har jag inte gjort så värst mycket.

Frida kom hit och vi hoppade lite med kaninerna.

Typist att det började regna precis när hon kom -.-'

jaja det gick bra att hoppa ändå,

lixom, det ösregnade ju inte.


Tog lite bilder när hon hoppar med sin kaninhona

Alma, suupersöt.


Helge var dock lite för avslappnad, jo han hoppade och så

men hade inte den energin som han brukar.

   Hoppsan har bestämt sig för att gå i pensjon

ifrån hoppningen och bli fet ist.

- Hoppsan du e redan tjock!


Och så lagade min pappa ngn skum soppa som inte var god...'


Bilderna är tagna av mig Linnéa Jönsson

         

Stolt Fotograv!


Av Linnéa - 21 april 2012 17:24

 

Idag har jag typ inte gjort någonting...

gick ut och hoppade med kaninerna för att sysselsätta migsj och dem.

mitt i allt så börjar det oska, hoppar vidare ändå...men då kommer regnet.

typiskt, tar in kaninerna och hindren och ställer mig och kollar när

vattendropparna stuttsar ner i dammen.

  - NEJ! här kan jag inte stå, jag hämtar kameran och ett paraply

    och fotar lite!

och yepp Kortet över blev ett litet kolage av bilderna jag tog på växter mm

ute i regnet.


Vad tycks??


Foton tagna av: Linnéa Jönsson

Vad Händer Här Näst?

* Dagsinlägg.

* Klicka här för att se filmen Fluffy.

* Hur du kollar hälsan på ditt djur.

* Hur cirkusar påverkat oss och djuren.
* Skolarbete- Min Zoobutik.
* Gymnasiearbete (pågår).

Presentation


Välkommen till Love Chivas!
Här följer du mig och mitt liv som omges av djur.
Följ min dag, mina tips och mina drömmar.
Kommentera och rekommendera och förgyll din dag.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

Länkar

Mina Djur

Millenuims Tequila Sunrise,

Fanta

Fanta är en sprallig honkanin på 1 år. Köpte henne för kaninhoppningens syfte men hon har inte tävlat så mycket utan mest levt livet här hemma. Hon är dvärgvädur och har färgen Madagaskar.

 

Combination's Boss,

Helge

Helge är en kelsjuk hankanin på snart 3 år. Han liknar lite en hare men är faktiskt en viltgrå vädur. Han är en gud inne på tävlingsbanorna och gör alltid sitt yttersta och har därmed skrapat åt sig många rosetter och priser.

 

Chilli


Chilli är en inavlad sköldpaddsfärgad honkatt på över 3 år. Hon är lite speciell, det går inte att beskriva. Hon har svårt för att lita på nya människor så dem som hon faktiskt kelar med känner sig speciella.

 

Signe

Signe är mitt lilla extra djur, alltså inte min, men jag får låna henne när jag vill hur länge jag vill.

Signe är en 7 årig cain terrier om jag inte misstar mig. Hon är alltid full av energi, inte minst när hon ser en katt på gatan. Det bästa med henne är att hon gillar mig så pass mycket som hon gör.


Ovido - Quiz & Flashcards