lovechivas

Alla inlägg under september 2012

Av Linnéa - 30 september 2012 21:47

Idag var det första gången Fanta hoppa 30 cm och titta va duktig hon är. Min lilla prinsessa <3

Av Linnéa - 29 september 2012 11:18

   

I Fredags åkte djurvårdsklassen till Universeum. Det var coolt till en början då vi fick gå in backstage, men när vi va på samma ställe aas länge så ville man bara där ifrån. Man tröttnade. Även om vi var en av få skolklasser som visstats på dem olika avdelningarna.

Men kul blev det när man fick gå för sig själv och ta lite bilder (där dem vanliga besökarna ochså får vara)...som blev megasuddiga...men ändå. Universeum hade byggt en dinosaoriepark som var plastig men kul ;)

Av Linnéa - 28 september 2012 19:22

Jag och min djurvårds klass har fått åka till Nordens Ark. Det var 2 fantastiska dager med mycket skratt och intresse! Vi fick se djur man aldrig sett eller hört talas om förr, samt gå in hos olika coola arter! :)


Några djur som fanns på djurparken:

Gården


Lunden (backstage)

Rovdjur

Människor

Övrig

Alla bilder är tagna av mig Linnea C Jönsson

Av Linnéa - 27 september 2012 20:53

Nu är jag hemma från Nordens ark och det är verkligen en djurpark att rekomendera, det är öppet året runt och även om inte alla djur är vakna såhär dax så är det helt klart rätt tid, djuren som är framme är verkligen närgångna och man kommer mycket nära även som besökare.

Men som djurvårdare kommer man ju extra nära! Jag och klassen har fått gå in till olika djur så som bla utter, manvarg, vildhästar & kaniner.

Vi har också miljöberikat hos en vildkatt och manvarg. Och så har vi matat uttrar. Vi har också åkt fyrhjuling. Film kommer med det!

På Nordens Ark så mår djuren väl och har stora fina hägn, tänk om alla djurparker tängt på det...

Av Linnéa - 23 september 2012 20:09

en Smkh - taget av mig Linnea Jönsson


Det har gått upp och ner under hela dagen. Men tur hade jag när det började i botten men slutade i toppen!


Klubben har varit så snäll idag, och det var min förkänst att det blev någon tävling över huvud taget. Igår kväll så fick jag ett mail om att jag var tvungen att ha med mig 9 hinder och jag ba "OMG!" men det lyckades vi stöka in i bilen. 

   Och trotts att jag fick gå upp kl 5 på morgonen så ångrar jag det inte.


Det var två medelsvår och kaninerna verkade vara gjorda utav 2 gilé. ingen hoppade bra. Vilmas kanin Yrsa kom etta men pinne blev det inte, 6 fel blev det. Helge fick samanlagt 4+3 (7) och kom 2a och jag vann lite hästgodis :')


Var också hinderuppsättare och fotograf när jag inte tävlade.


I andra medelsvåren, helge gick riktigt fint! 0+0 och vann stort över 2an med 4 fel. 2an va4 vilma med yrsa och fick en uppflyttningspinne till svår klass, GRATTIS! Vi var superglada, båda hade vunnit var sin klass o båda hade kommit 2a :D


Lite fina bilder jag tog under dagen:

Lite fina bilder som togs under dagen :)

men inga på helge :(

Alla bilder är tagna av mig Linnea Jönsson

Av Linnéa - 21 september 2012 20:24

Orkar inte skriva någonting men känner mig tvungen att blogga så här kommer det lite bilder från veckan :)

Har kännt mig trygg o glad och här e lite fina minnen :)

 

Av Linnéa - 19 september 2012 09:21

Jag blir så fruktansvärt förbannad på orättvisan här i familjen, nu menar jag inte blad människorna utan djuren. Varför tycker pappa att det är ok att chilli svansar runt genom hela huset och hela tomten när kaninerna måste sitta i burar man köppt i en zooaffär som är typ minsta lagliga mott? Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen, man skulle kunna bygga om i lekstugan så att kaninerna kunde gå lösa där, men nej då ska dem sitta där i en liten bur o bara sitta.
Varför är föräldrar så snåla??
Det sämsta är också att dem gaddar ihop sig med varandra.

Jag går djurvård och har lärt mig så mycket om djurens naturliga behov och burar. Men föräldrar tror fortfarande att dem är så mycket bättre.
Kvittar på vad, när jag säger att det går bra på ridningen....säger pappa att man Bara sitter där....åååh va d kokan inom mig!!!!

Någon vuxen som vet hur man gör för att övertyga en envis far att man har rätt??

Av Linnéa - 16 september 2012 17:44

Giraffen är lätt mitt favvodjur!

2. Bongo

3. Hund

4. Häst

5. Kanin

6. Katt

7. Zebra

Alla bilder är tagna av Mig Linnea Jönsson

På Borås Djurpark!

Komentera gärna :)

Vad Händer Här Näst?

* Dagsinlägg.

* Klicka här för att se filmen Fluffy.

* Hur du kollar hälsan på ditt djur.

* Hur cirkusar påverkat oss och djuren.
* Skolarbete- Min Zoobutik.
* Gymnasiearbete (pågår).

Presentation


Välkommen till Love Chivas!
Här följer du mig och mitt liv som omges av djur.
Följ min dag, mina tips och mina drömmar.
Kommentera och rekommendera och förgyll din dag.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

Länkar

Mina Djur

Millenuims Tequila Sunrise,

Fanta

Fanta är en sprallig honkanin på 1 år. Köpte henne för kaninhoppningens syfte men hon har inte tävlat så mycket utan mest levt livet här hemma. Hon är dvärgvädur och har färgen Madagaskar.

 

Combination's Boss,

Helge

Helge är en kelsjuk hankanin på snart 3 år. Han liknar lite en hare men är faktiskt en viltgrå vädur. Han är en gud inne på tävlingsbanorna och gör alltid sitt yttersta och har därmed skrapat åt sig många rosetter och priser.

 

Chilli


Chilli är en inavlad sköldpaddsfärgad honkatt på över 3 år. Hon är lite speciell, det går inte att beskriva. Hon har svårt för att lita på nya människor så dem som hon faktiskt kelar med känner sig speciella.

 

Signe

Signe är mitt lilla extra djur, alltså inte min, men jag får låna henne när jag vill hur länge jag vill.

Signe är en 7 årig cain terrier om jag inte misstar mig. Hon är alltid full av energi, inte minst när hon ser en katt på gatan. Det bästa med henne är att hon gillar mig så pass mycket som hon gör.


Ovido - Quiz & Flashcards