lovechivas

Alla inlägg under juni 2012

Av Linnéa - 10 juni 2012 18:12

i

i helgen fick jag sova över i botared.

överallt hörde man fåglar som kvittrade och kor rom romade...

aah då vet man att man är på landet.

jag och Fia levde livet bland gårdsdjuren.


rumpstuts på stuttsmattan och tjejsnack var la det vi skrattade mest åt.

med att käka massa god mat och efterrätt var också suuperbra!


kaninerna fick bo i stora griskättar, hoppsan med en annan kaninflock och helge själv, men han kunde se dem andra.

vi hängde med en dansk till sin islandshäst och jag säger bara det "har aldrig sett ngt så motvilligt", det tog typ en halvtimma att få upp den från hagen till stallet (ca20 meter).

fick prova att rida, men hästen sprang in i stängslet... suck suck, 7 år och kan inte NÅGONTING!


under tiden föddes det en liten kalv, så sjuukt söt, käär!


vi käka massor med klass och Hoppsan hon var gosigare än vanligt!

HAPPY GIRL!

Billder på mig tagna av Fia

Övriga är tagna av mig, system och mobilkamera.

 

 

 


Av Linnéa - 8 juni 2012 22:05

  

Fick lite Modellbilder sedan jag Lisan Nadja och Cornelia var och modellade lite, med den profsiga Nadja Johansson som mesterfotograf. Hon får den skummaste att bli bra på bild ;)

sov t typ 10.

första dagen på sommarlovet, GÖÖTT!


slappade typ hela dagen, eller ja jag städade mitt rum och handlade mat också :)

men annars mest slapp.

clara kom hit och vi kollade på William på lillabloggen, hehe han är så rolig.


men sadan så åkte vi ner till byn i öösregnet och fotade massa underbara nior.

saknar er så mycket, ni har sått mig och skratta och må så himla bra, tack för ni finns

ni betyder något så fruktansvärt!

fan va snygga vänner jag har <3


jävligt dålig skärpa pga att det regnade och min AF har pajat...suck -.-'

Bilderna är lite olika stora PGA att vet inte om alla vill vara med på min blogg, men är det så folk så komentera eller skicka på fb så tar jag bort dem. men det skulle ju inte behövas för ni e så snygga allihop<3


Avslutningsbilder tagna av: Mig Linnéa Jönsson

Modellbild tagen av: Nadja Johansson

Av Linnéa - 8 juni 2012 21:55

 

äntligen var det sommarlov då.

i skolan fick vi BAKA våran egna tårta...blää så tråkigt... och ingen god tårta heller... om man bara vore laktos för en dag så man fick äta marängtårta...mmm!!


skippade ridningen för PAARTYY!


det var så himla kul med fest!

13/34 kom hahah, ja men vi hade skit kul ändå.

kom varandra nära och man fick värkligen tid att snacka!


men sömnen var också efterlängtad ;)

 


Av Linnéa - 6 juni 2012 20:48

idag har det varit en Cup i smålands kaninhoppare i klasser: lätt & medelsvår

lite skumt när någon i publiken går om kring med en anka i sele ;O hahahaha!!

har bild på d men min mob vill inte ladda upp d på datorn :(

  

iaf, orkestrar, gap i mikrofoner och hög musik störde väldigt mycket då Anderstorps marknad var i full gång.

kaninerna var hur stirriga som hellst och hoppsan ville inte ens hoppa i mål.

helge hoppade men kom endast på platserna 6/14 och 9/14.


när jag stod och väntade på att jag skulle starta kommer ett TV-tem till mig och frågar om dem får filma när jag tävlar, *JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!* skriker det inom mig men säger ett mer diskret:

- ja självklart, va kul!

helge sparkar ner 3 hinder så blev lite besviken.

dem 2 killarna intervjuar mig och ställer frågor om hur jag tyckte att det gick.

tyvärr är det ingen kanal som visar över hela sverige utan en sådan kanal som är inriktad på ett visst område i sverige.

sisst jag kollade på deras hemsida (finnveden.tv) så var inte klippet uppe men kommer vara aktiv, för vem vill missa chansen?


blir lite failbilder idag från tävlingen!

Foton tagna av mig Linnea jönsson och Vilma lönn

Av Linnéa - 4 juni 2012 20:37

 

Hoppsan 1 rivning i grunden


nu har jag ju typ inte bloggat på tre dagar så lägger in en fotobomb på bloggen idag!

men först ska jag kortfattat berätta om helgen!


i lördags vaknar jag efter en övernattning hos Cornelia.

vi tar en långpromenad med hundarna innan vi sätter oss och fixar lite inlämningar.

sedan kör vi lite agillity med hundarna Casper, Luna och stela Lydia.

luna var gryyymast, men Casper var över förväntan bra och stela minibulleLydia hoppade så gått hon kunde.
det är jobbigt när man har ute massa hundar samtidigt och alla hoppar efter en men såklart blir det alltid så...

sedan i söndags var det kaninhoppning i västkustens kaninhoppare, på stättareds 4-H gård. alltid lika mysit där!

premier med helge i msv och det gick la sådär bra, eller ja, jätte bra för att vara premier!

hoppsan hoppade som en gudinna med bara 1 slarvfel.

ingen kom till final, det var ju typist att det inte går hela vägen när det är VÄRLDENS bästa prisbord... förra gången när det gick superbara var det det sämsta prisbordet jag någonsin varit med om...

men det som var bra att jag träffade 2 underbara enäggstvillingar Mena och Sofia! =D

idag har jag fått reda på lite betyg och sånt... mina NP har inte gått så bra då har bara D i dem flesta ämnena och C i några... det suger :'(

NP förstöde allt... hade ju typ C i allt innan :(

TOM mitt muntliga gick inte så bra... bara C fast jag trodde jag skulle få iaf B.


mitt i allt det mörka när mina inlämninar krånglar ringer världens BÄSTA hundlärare upp och säger att allt årdnat sig med min inlämniing. TACK BÄSTA SANDRA!!!


och bara för att emma alltid läser mina inlägg så ska jag skriva om henne också.
jag linnea l och emma skulle plocka blåbärsris, jag och linnea river åt allt vi ser och efteråt kommer jag och linnea med våra stora buketter medan emma kommer med en pytteliten och säger:

- vadå den e ju jätte stor?!

hahahah

åter igen min AF e sönder på objektivet så därför korten e suddiga :/


Bilder tagna av mig Linnea Jönsson

dem bilderna på mig, tagna av Mena

Sista bild: Uppfödaren till kullen nu i sommar "Milenniun´s"


Vad Händer Här Näst?

* Dagsinlägg.

* Klicka här för att se filmen Fluffy.

* Hur du kollar hälsan på ditt djur.

* Hur cirkusar påverkat oss och djuren.
* Skolarbete- Min Zoobutik.
* Gymnasiearbete (pågår).

Presentation


Välkommen till Love Chivas!
Här följer du mig och mitt liv som omges av djur.
Följ min dag, mina tips och mina drömmar.
Kommentera och rekommendera och förgyll din dag.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

Länkar

Mina Djur

Millenuims Tequila Sunrise,

Fanta

Fanta är en sprallig honkanin på 1 år. Köpte henne för kaninhoppningens syfte men hon har inte tävlat så mycket utan mest levt livet här hemma. Hon är dvärgvädur och har färgen Madagaskar.

 

Combination's Boss,

Helge

Helge är en kelsjuk hankanin på snart 3 år. Han liknar lite en hare men är faktiskt en viltgrå vädur. Han är en gud inne på tävlingsbanorna och gör alltid sitt yttersta och har därmed skrapat åt sig många rosetter och priser.

 

Chilli


Chilli är en inavlad sköldpaddsfärgad honkatt på över 3 år. Hon är lite speciell, det går inte att beskriva. Hon har svårt för att lita på nya människor så dem som hon faktiskt kelar med känner sig speciella.

 

Signe

Signe är mitt lilla extra djur, alltså inte min, men jag får låna henne när jag vill hur länge jag vill.

Signe är en 7 årig cain terrier om jag inte misstar mig. Hon är alltid full av energi, inte minst när hon ser en katt på gatan. Det bästa med henne är att hon gillar mig så pass mycket som hon gör.


Ovido - Quiz & Flashcards